Jeżeli denerwujesz się na podwyżki kosztów paliwa, być może zechcesz zaciekawić się tym zagadnieniem, że istnieje opcjonalny sposób na tankowanie samochodu, który jest poprawniejszy dla otoczenia, dla silnika oraz dla budżetu, ponieważ kosztuje mniej więcej połowy cena benzyny oraz oleju napędowego.
Chodzi o gaz. W obliczu tych sporych zalet nasuwa się pytanie, czy rzeczywiście należałoby przebudować samochód pod tym kątem? Zerknijmy!
Przerobienie wozu na gaz - korzyści
Główną zaletą konwersji wozu jest redukcja kosztów paliwa, którą można obniżyć o około 40%. Wynika to z faktu, że LPG podlega o wiele niższemu zużyciu paliwa niż benzyna i olej napędowy oraz chociaż jest mniej wydajny (około 15% do 20%) - redukcja sumptów z nawiązką to wynagradza.
Auto Marc
Jeżeli przerobisz samochód, będziesz mieć prawo do obniżenia podatku drogowego, bowiem państwo sprzyja takim rozwiązaniom, z racji tego, że gaz paliwo spalające się w sposób czystszy. Spalając się wytwarza mniej cząstek stałych, a wobec tego może naprawdę przedłużyć żywotność dużej grupy silników.
Ponadto auta napędzane LPG wydzielają:
• 14% mniej emisji CO2 niż auta benzynowe,
• 10% mniej niż silniki diesla,
• wytwarzają 50% mniej tlenków azotu aniżeli benzyna,
• wytwarzają 20% mniej tlenków azotu niż olej napędowy.
Jak w następstwie tego widać są w rzeczy samej dużo poprawniejsze dla otoczenia. Tym bardziej, jeżeli jeździsz jednym z mniej ekonomicznych aut, widzisz dzisiaj wyraźnie, że zdecydowanie warto rozważyć konwersję wehikułu na gaz. Te wszelkie wyżej wymienione argumenty przemawiają za tym w bezceremonialny sposób.